Benny

LUNDBY MEDBORGERHUS
FREDAG D. 23. FEB. 2018 KL. 19.30

Teatermenu kl. 18 er udsolgt.

Billetter til forestillingen:

Livet er ikke det værste man har.

Dette er en forestilling, der tåler en gentagelse. Vi havde nemlig også fornøjelsen af Allan Høiers Benny Andersenportræt for fem år siden. Denne gang opføres cabaretten i Lundby. Det er en humoristisk og glædespredende forestilling, hvor man lærer Benny Andersen som person og hans uimodståelige viser bedre at kende.
Benny Andersen er et spændende menneske – både som digter, komponist og person – med mange farver og nuancer, både lyse og mørke, milde og vilde! Hans digte og viser er fyldt med humor og humanisme, finurligheder og overraskelser. Og når vi kalder ham for vores nationaldigter, skyldes det jo netop, at han så glimrende forstår, at skrive om at være menneske og dansker – og vi dermed kan spejle os i hans værker og blive klogere på os selv og hinanden.
Cabaret’en er bygget kronologisk op om Benny Andersens liv og karriere – i høj grad fortalt gennem hans egne erindringer, prosastykker og digte.

Fra Teater Optimis.
Medvirkende: Allan Høier og Erik Axel Wessberg. Instruktion: Bo Skødeberg.