Dracula

TORSDAG D. 6. DECEMBER 2018 KL. 19.30

Nedsat billetpris som på små scener. Begrænset plads, da publikum sidder på scenen.

Underholdende familiegys. Dog ikke for børn under 10 år og folk med svage hjerter!

Gotisk stemning, gys og gribende drama får fuld skrue i denne stærke og visuelle tolkning af Stokers melodramatiske mesterværk, der bestemt ikke er for pattebørn! Her ser vi angsten i øjnene – angsten for det, der opsøger os i vores drømme og forfører os, og ikke mindst angsten for den dyriske natur, der ligger gemt under vores civiliserede maske.

I forestillingen bydes publikum indenfor i en intens atmosfære, hvor historien om Dracula fortælles – gennem hundredårs gamle optegnelser i dagbøger som Theatret Thalias Tjenere på mystisk vis er kommet i besiddelse af…

Kom med den nybagte jurist Jonathan Harker til Transsylvanien, hvor han skal assistere med salget af et gammelt gods, der støder op til den unge Lucy Westers ejendom.

Da Jonathan under sit ophold opdager hvem – og hvad – køberen, Grev Dracula, i virkeligheden er, spærres han inde, og Dracula sætter sejl mod sine nye jagtmarker i Danmark – mod Lucy… og mod hendes veninde Mina – Jonathans forlovede!
Jonathan slipper ud, men kan han nå at forhindre den grusomme greve i at udklække sine skumle planer? Derhjemme sker der nemlig allerede besynderlige, foruroligende ting – Lucy er begyndt at gå i søvne.
En mystisk og voldsom storm kaster et spøgelsesskib mod kajen, og pludselig bliver Jonathans venner kastet ud i en kamp om liv og død… og mere.

Masketeatret Theatret Thalias Tjenere skaber originale, visuelt krafttulde, underholdende og eftertænksomme forestillinger for publikum i alle aldre – en spændende historie, et godt grin…og noget at strække sig efter.
Traditionelle teaterformer som Commedia dell’arte, melodrama og slapstick giver inspirationen til nye og unikke magiske teaterøjeblikke, mens kompagniet konstant søger at skubbe grænserne for det moderne masketeater.

Fra Theatret Thalias Tjenere.
Medvirkende: Linda Fallentin, Brian Samsboe, Stephan Vernier, Helga Rosenfeldt-Olsen. Instruktion: Michael Fields.
Musik: Loz Kaye. Varighed: 60 min.

Dracula trailer 1028 from Stephan Vernier on Vimeo.