Eugen Onegin – Den Jyske Opera

DGI HUSET VORDINGBORG
LØRDAG D. 23. NOVEMBER 2019 KL. 19.30

Arrangør: Foreningen Opera i Vordingborg
Priser: A-billetter koster kr. 390,- og B-billetter koster kr. 315,-. For unge under 26 år er priserne hhv. 195,- og 160,-
Handicappladser bestilles direkte ved henvendelse til Billetten.dk på tlf. 70 20 20 96

Der er introduktion til forestillingen kl. 19 (begrænset plads – først til mølle)

Den Jyske Opera: Kærlighed og jalousi i Sankt Petersborg!

Tjajkovskijs mest populære opera, Eugen Onegin, kan betragtes som kærlighedsoperaen over alle kærlighedsoperaer.
Aldrig før eller siden har den menneskelige kærligheds karakter med al sin herlighed og tungsindighed været mere romantisk fremstillet end i denne operaversion af Pusjkins berømte roman på vers.

Kærlighed, lidenskab, jalousi, længsler, krænkelser og død i zartidens Rusland baner vejen for, at den smukke pige fra landet, Tatjana, falder for en arrogant mand fra Skt. Petersborg, som først mange år senere finder ud af, at han er lige så forelsket i hende, som hun var i ham. Men da er det for sent…

Fra Den Jyske Opera.
Med Leif Jone Ølberg, Dmitrii Bashkirov, Tanja Kuhn, Johanne Højlund, Valerian Ruminski, Birgitte Mosegaard Pedersen, Simon Mott Madsen, Bolette Bruno Hansen, Andreas Winther og Jani Kyllönen.
Desuden Den Jyske Operas store operakor og Copenhagen Phil.

Dirigent: Dirigent: Tecwyn Evans. Arrangeret af Opera i Vordingborg. Varighed: 2 t og 45 min m/ pause.

Opera i Vordingborg er støttet af:

Statens Kunstfond

Møns Bank