I familien

ONSDAG D. 18. APRIL 2018 KL. 19.30

En oprørsk generationskomedie fra Teater Svalegangen.
Familien er måske det vigtigste vi har, men idyllen kan let slås ud af kurs. Vi tror måske, vi er ens, men i dagens samfund lever vi mere og mere forskelligt.
I denne forestilling møder vi kommanderende og kontrolliderlige forældre, irriterende svigerbørn og bedsteforældre, som drømmer om ro, langrendsferier og julesang på et asylcenter.
Julen har englelyd, men for det ældre ægtepar Poul og Jette er højtiden præget af mislyd. Deres ønskejul er længder fra den socialbevidste datter, som ønsker en gavefri jul og karrieresønnens familie, der har en meterlang ønskeseddel med hvidriflet Royal Copenhagen, Transformers og dyre kuvertlagner. Udspændt mellem de to børns interesser og ikke mindst de elskede børnebørn, gør Poul og Jette deres bedste for at bevare overblikket og julefreden. Men hvor længe kan de holde fast?

Fra Teater Svalegangen.
Medvirkende: Ole Jakobsen, Bodil Lassen, Martin Geertz, Kirstine Hedrup, Kaja Kamuk og Daniel Bevensee. Instruktion: Per Smedegaard. Varighed: 135 min. inkl. pause.