La Vendetta / I Pagliacci – Den Jyske Opera

DGI HUSET VORDINGBORG
FREDAG D. 4. NOVEMBER 2022 KL. 19.30

Arrangør: Foreningen Opera i Vordingborg
Priser: A-billetter koster kr. 390,- og B-billetter koster kr. 315,-. For unge under 26 år er priserne hhv. 195,- og 160,- Priser tillægges billetgebyr på 10 kr. Handicappladser bestilles direkte ved henvendelse til Billetten.dk på tlf. 70 20 20 96

Dobbeltopera med højspændt drama!

Et operakompagni meget lig Den Jyske Opera opfører operaen ”La Vendetta”, alt imens de er i fuld gang med prøverne til deres næste produktion: operaen ”I Pagliacci”. Når den første forestilling er forbi, ”inviteres” publikum om bag scenen. Her udspiller der sig et højspændt drama blandt operaens ansatte med katastrofale følger.

Med ”La Vendetta” / ”I Pagliacci” forener Den Jyske Opera et af operarepertoirets mest populære mesterværker, ”I Pagliacci” (dansk titel: Bajadser), med en genfunden dansk perle og den eneste danske opera, der nogensinde er blevet bestilt af det legendariske operahus La Scala i Milano, nemlig Asger Hameriks for længst glemte ”La Vendetta” – en nervepirrende thriller, der lige så godt kunne være skrevet som et manuskript for Netflix!

Dobbeltopera fra Den Jyske Opera, med Odense Symfoniorkester.
Synges på italiensk med danske overtekster.
Varighed: 2 t og 30 min. m/ pause.