Valkyriens kamp

Musikdramatisk forestilling om Thit Jensen. En fortælling om den moderne kvindes frigørelse.
Fra Teatergrad, som de senere år har begejstret os med portrætforestillinger om bl. a. Anna Ancher, Kaj Munk og Grevinde Danner!

OTTEKANTEN, TEATERHØJSKOLEN RØDKILDE
TORSDAG D. 2. SEPT. 2021 KL. 19.30

Lad os tage dig med ind i Thit Jensens stridbare verden! Her smelter et tumultarisk privatliv og en visionær kønspolitisk kamp sammen i et kompromisløst kunstnerisk virke.

Som forfatter, dramatiker, debattør og foredragsholder sætter Thit hele sit liv ind på at skabe ligestillede vilkår mellem kønnene. Nationalt og internationalt bliver hun kvindekampens ”superstjerne” med sine foredrag og tanker om ”frivilligt moderskab” og prævention, i en tid hvor man hverken havde sprog eller begreber for dette. Hun bliver den mest læste forfatter i sin samtid, udgiver over 45 bøger, stifter ”Foreningen for Frivilligt Moderskab” og ”Foreningen for Sexuel oplysning”.
Thit er enten elsket eller hadet for den samfundsomvæltning der, med hende, endelig har fundet sit karismatiske og kompromisløse samlingspunkt. Udadtil lykkes Thit Jensen stort set med alt hvad hun kaster sit ivrige blik på, men privat og følelsesmæssigt kæmper hun sine helt egne kampe for at bevise sit værd som kvinde.

Fra Det Flydende Teater og Teatergrad. Med Ene Øster Bendtsen, Malin Rømer Brolin-Tani, Søren Bang Jensen, Marie Louise Von Bülow, Christine Worre Kann. Instruktør: Pelle Nordhøj Kann. Komponist: Marie Louise Von Bülow. Dramatiker: Julie Glargaard. Varighed: 90 min. u/ pause.