Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/a/7/c/teaterforeningen.dk/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2260 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/a/7/c/teaterforeningen.dk/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2264 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/a/7/c/teaterforeningen.dk/httpd.www/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 2845 Ikke uden min mor – Teaterforeningen Bøgestrømmen

Ikke uden min mor

VORDINGBORG TEATER
ONSDAG D. 29. JANUAR 2020 KL. 19.30

Om kvindeliv på tværs af generationer og kulturer, baseret på interview med 76 kvinder fra 12 forskellige lande.

Mødre fra hele verden går hver dag tæt forbi hinanden uden egentlig at se hinanden og erkende deres slægtsskab. Ærgerligt – både for mødrene selv og samfundet – fordi vi derved går glip af en lim, der kunne være med til at binde samfundet sammen, mener danskdansk, som står bag denne forestilling.

I »Ikke uden min mor« vendes og drejes, udleves og udspilles mor- og datterrollen og forholdet mellem dem, af fire kvinder på scenen i tableauer, digte, dialog og monologer, sang og musik.
– Jeg vil gerne vise, hvor ens alle vi mødre i grunden er, uanset, hvor forskellige vi kulturelt set er. Jeg tror, der i erkendelsen af moderskabets lighed findes en unik chance for at mindske splittelsen i vores samfund, siger Sandra Yi Sencindiver, der har iscenesat forestillingen.

Fra danskdansk.
Medvirkende: Anne-Vibeke Mogensen, Lotte Munk, Siir Tilif og Marie Louise von Bülow. Iscenesættelse: Sandra Yi Sencindiver. Komponist: Marie Louise von Bülow. Varighed: 75 min. u/ pause.