Immigranten

VORDINGBORG TEATER
ONSDAG D. 8. NOV. 2017 KL. 19.30
SÆRLIGT MEDLEMSTILBUD: SE NEDENFOR

En scenisk collage om flygtninge, fremmedhed og undertrykkelse – og troen på forandring! Med tekster af den tyske dramatiker og forfatter Bertolt Brecht (1898-1956).
Flygtninge bliver mødt med både modstand og venlighed – det oplever vi i dagens Danmark. Sådan gik det også Bertolt Brecht, da han kom til landet som flygtning i 30’erne og levede i eksil i Svendborg.
I denne ulidelige venteposition, hvor både hjem og fremtid føles tabt, skriver han stykket ”Flygtninge-samtaler” og flere af sine berømte digte.
V-Effekten er et ensemble bestående af de to tyske skuespillere Katrin Weisser og Xenia Noetzelmann, der begge har bosat sig i København og lært det danske sprog.
De har set det helt nødvendigt at tage Brechts tekster op og sammen med ligesindede placere dem i vores nutid. Bent Fabricius-Bjerre har skrevet ny musik til lejligheden, som fortolkes af en af verdens bedste accordeonister.

Fra V-Effekten i samarbejde med Sydhavn Teater.
Medvirkende: Katrin Weisser og Xenia Noetzelmann.
Accordeon: Brian Larsen. Instruktion: Jonas Littauer.
Musikalsk tema: Bent Fabricius-Bjerre. Dramaturg: Mette Borg. Varighed: 60 min.

OBS: Til denne forestilling udstedes billetterne som unummererede.

SÆRLIGT MEDLEMSTILBUD FORLÆNGET
Ved bestilling af medlemskab får du gratis adgang til denne forestilling. Billetten udleveres automatisk sammen med medlemskortet, så du behøver ikke at reservere eller bestille. Hvis du vil have flere med (som ikke er medlemmer) kan du, som ved de øvrige forestillinger, bestille til medlemspris. Vi sender besked ud til alle medlemmer i god tid inden forestillingen om hvordan arrangementet kommer til at foregå.