Macbeth

ONSDAG D. 23. OKTOBER 2019 KL. 19.30

Magt. Begær. Begejstring. Humor. Skyld. Publikum inviteres på tur i både de lyse og de mørke sider af det menneskelige sind, når Asterions Hus sætter nye former på Shakespeare-klassikeren Macbeth.

Med historien om det elskende par, der gør sig til kongemordere og siden ædes op af skyld og dårlig samvittighed er der gang i de klassiske Macbeth-temaer som begær, magt og skyld. For hvad sker der med os, når vi sætter os ud over menneskelig moral? Og når vi forbryder os mod andre?

Men selv om det er det tunge Macbeth-gods, der er grundstenene i Asterions Hus’ opsætning, er der tale om en fore-stilling langt fra den klassiske. Publikum vil opleve, at den klassiske Macbeth splittes til atomer – i et legende, sanseligt og eksperimenterende rum med lige dele tyngde og lethed.

”Vi er ikke interesseret i at skabe et narrativ, men i at skabe situationer og øjeblikke, billeder og lydbilleder, som publikum kan gå på opdagelse i. Det gør vi blandt andet ved at lave små serier af gentagelser, hvor vi sætter den samme tekst ind i forskellige former og kontekster,” siger instruktør Emil Hansen.

Macbeth er tredje del af Asterions Hus’ trilogi om kærlighed. Først kom Robin Hood, siden Romeo & Julie. Nu gælder det Macbeth om den modne kærlighed og magtbegæret.

Fra Asterions Hus. Med Tilde Knudsen og Peter Kirk.
Instruktør: Emil Hansen. Dramatiker: William Shakespeare.
Varighed: 70 min. u/ pause.