Rigoletto – Den Jyske Opera

DGI HUSET VORDINGBORG
TIRSDAG D. 3. NOV. 2020 KL. 19.30

Arrangør: Foreningen Opera i Vordingborg
Priser: A-billetter koster kr. 390,- og B-billetter koster kr. 315,-. For unge under 26 år er priserne hhv. 195,- og 160,- Handicappladser bestilles direkte ved henvendelse til Billetten.dk på tlf. 70 20 20 96

Bag masken med Den Jyske Opera

Giuseppe Verdi har forvandlet Victor Hugos skuespil Le roi s’amuse (Kongen forlyster sig) til en af de mest spændende historier i operahistorien. Det er en mørk og knivskarp krimi, der udspiller sig i det 16. århundredes Italien i en verden befolket af gangstere, sammensvorne, ludere – og en vanskabt hofnar, som forgæves forsøger at redde sin eneste datter fra en fordærvet verden.

Melodierne i Rigoletto er nogle af de mest kendte i musik-historien. Verdi var da også så overbevist om, at han havde skrevet et mesterværk, at han afkrævede sine sangere fuldstændig tavshedspligt. Han forbød endda tenoren at fløjte arien “La donna è mobile” uden for teatret før premieren. Men siden 11. marts 1851 har melodierne fra Rigoletto lydt igen og igen verden rundt!

Fra Den Jyske Opera, med Odense Symfoniorkester og Den Jyske Operas Kor. Dirigent: Tecwyn Evans.
Arrangeret af Opera i Vordingborg.
Mere info kommer senere på året.
Varighed: 2 t og 45 min inkl. pause.